Sjukhuset..

Igår var en hemsk dag fy.. Jag hade en jobbig natt med hög feber och ont i halsen.. När vi vaknade igår tyckte jag att Walle lät lite rosslig i halsen.. han började hosta och jag märkte han var slemmig i halsen.. Jag ringde Rickard som sen ringde sin mamma jag ville ha tips på vad jag kunde göra! Plötsligt hostar han så han tappade luften jag fick panik och nog aldrig varit så rädd! När svärmor ringde mig började jag gråta i ren panik, hade själv feber och kände mig ledsen över att jag smittat Walle! Svärmor kom på direkten.. Just då sov Walle, men när han vaknade fick han litet anfall till.. Jag blev rädd och gick där i från medans Ingrid lugnade mig..Hon trode det inte var någon fara! Hon stannade och Walle åt och sedan somnade han igen.. så tacksam över att hon stannade igen för när han vaknade fick han ett riktigt läskigt anfall och han hängde över ingrids arm och chippade efter luft.. han blev röd i huvudet och jag hörde hans panik..ingrid frågar nig om han andas nu..jag vågade knappt titta, han var helt röd och tyst.. Han höll på länge och tog ett tag innan han lugna ner sig! Ingrid säger då att vi kör in till akuten..hon håller mig lite lugn samtidigt som jag ser att hon själv blir lite stressad..vi skiter i att spänna fast han och bara sätter oss i bilen och kör, jag ville kunna få upp honom fort om det behövdes..
Direkt in på akuten, blev skickade direkt till barnakuten..Då var han lugn..
Dem kollade allt på honom, tog olika tester och allt var bra! Fick droppar i näsan, det gillade han inte. Det var så tryggt att vara på sjukhuset! Det var bara en vanlig förkylning, men låter fruktansvärt ibland när små barn e förkylda..Vi fick stanna lite, dem ville han skulle äta och sova en stund sedan kollade läkaren honom igen..
Vi fick åka hem, jag var så rädd att ngt skulle hända igen..
Han skulle sova högt mellan oss, jag låg med min hand på hans mage nästan hela natten för att känna att han andades..minsta lilla hostan gjorde mig rädd och jag satte mig upp i sängen..
Det var så läskigt! Rickard är lugn och det känns skönt men han har inte heller dem hemska bilerna i huvudet på Walle som jag har..
Han är fortfarade väldigt förkyld och täppt vårt lilla hjärta..

Rickard skulle några ärende idag och det va läskigt att vara ensam hemma.. Var rädd att något skulle hända igen..

Mitt lilla hjärta du skrämmer mig så ♥






Kommentarer
Postat av: Ullis

Usch o fy, värsta skräcken..minns så väl hur jag kände mig när Isabelle gjorde andninguppehåll titt som tätt när hon var bebis, man känner sig så maktlös..:( Svårt att behålla lugnet, skönt att höra att du fick så fin hjälp av svärmor❤ kram på er, hoppas ni mår bättre!

2013-04-07 @ 13:06:32
Postat av: Challe

Oj, låter inte alls kul :( Ens värsta mardröm att det ska hända något med ens lilla hjärta!
Hoppas att både du och Walle mår bättre och att ni slipper förkylningarna snabbt!

Kram

2013-04-07 @ 19:23:46
URL: http://challekarlsson.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag ryser när jag läser, Sandra! Vad skönt att Ingrid kunde komma och hjälpa dig. Krya på er båda två!

Kram

2013-04-08 @ 08:44:40
URL: http://sesajlia.blogspot.com
Postat av: nina

Stackars liten, hoppas att han snart mår bättre <3

2013-04-08 @ 12:48:55
URL: http://ninajustme.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0