Mitt lilla ♥

Det är så jobbigt att se Walle hosta på detta viset, han har hostat massa inatt och exakt hela dagen, kan inte räkna gångerna på två händer som man hostat så han spytt! Ingen mat har han fått behålla av det lilla vi fått i honom mellan hostningarna! Han har fått sitta upp i Rickards famn nu och sovit lite! Vågar inte lägga honom ensam i sin säng fall han kräks, nu ligger han o rickard i vår säng får se om dem kan sova lite! Det blir att turas om inatt! Jag har litet nätt arbetspass imorgon 9-19.30.. Rickard känner inte heller sig så bra :-(

Vårdcentralen idag kunde inte ge oss mera mediciner idag än dem vi redan använder, dem tog stick i fingret o sänkan var bra! Håll tummarna att detta är över snart! Kram!

Prinsessan Lowa är född ♥

Stort grattis till våra fina vänner Linda o Robin! Allt har gått bra och alla mår toppen ♥

Härliga lördagen..

Igår hade vi mys hos Ida o Sebbe, barnen lekte och vi tragga skit och det bjöds på god mat! Walle var såklart uppe ett par timmar längre än dem andra två men han sovgott i sin vagn sen i hallen! :-) Han har svårt att komma till ro borta men gick bra i vagnen med lite välling!
Mamma hämtade nyss Walle hon ville ha honom några timmar :-) Rickard klipper gräset nu i Tshirt och det är snart november galet!
Jag ska passa på att plocka lite här och starta en maskin tvätt!
Bjuder på några foto, tyvärr har jag ingen bild på lilla Lovis den verkar ha försvunnit snyft!

Nya butiken. .

Hemma efter en kul dag på jobbet! Riktigt häftigt att få vara mä om detta, så stolt över mina jobbarkompisar och min nya arbetsplats!
Imorgon är jag på plats igen! Från att ena dagen gå från sveriges äldsta inredning till andra dagen sveriges modernaste inredning, riktigt tufft! Lite bilder till er som inte sett ännu..

Sista dagen. .

Sitter på bussen hem nu, gjort sista arbetsdagen i butiken, imorgon öppnar vi i gallerian så himla fint! Coop har verkligen också fått sig ett lyft ser det ut som :-)

Idag gjordes besiktning på bilen det var spännande tyckte Walle..

Fullt ös idag..

Babyrytmik kl 9, jätte mysigt vi gick både jag och Rickard! Stolt över honom att han gick dit själv en gång när jag inte kunde! Sedan var det jobb för mig 12-18.30, älskar dem flesta kunderna men skämten idag om vi också hade rea blev något jobbigt mot slutet ;-)
Efter jobbet väntade handboll på mig och malena och nästan 5000 andra människor, helt galet vilken stämning.. Det blev väldigt spännande mot slutet puh men dem vann, jätte mysigt att göra ngt bara jag o malena dok kan man ju inte prata så mkt med varandra där, känns som vi behöver ses snart o skvallra lite för vi han bara mä lite ;-)

Mys med mammagruppen. .

Igår förmiddag kom det trevligt besök! Det busades och fikades.. Roligt nu när alla barnen börjar röra på sig, fullt ös!

Mamma kom på eftermiddagen och hjälpte oss att städa i tvättstugan och fixa bland Walles gamla kläder så snällt!
Walle åt på det mesta..

Jag vaknade jätte förkyld imorse så drygt har verkligen inte tid med detta.. Vilat massa idag hoppas det gör susen för imorgon är det jobb och handboll..

Mys söndag. .

Vi hälsade på mamma o tommy, fick frallor, varm choklad med grädde mums! Sen hälsade vi på Vigo och hans föräldrar hihi där fick vi god fika.. Mysig dag! Walle hade svårt att komma till ro på kvällen och mycket närhet behövdes.. Han har varit lite jobbig inatt.. Snackade högt en timme vid 04 typ gäsp. .käkat den del o grejat..
Lille Vigo..

8 månader!!

Lördag..

Mys med Linda o Robin igår kväll! På ons har Linda bf vi längtar såå..

Vi spelade spel, åt mat och lite gott! Natten har varit lite si och så..

Helt magisk dag!

Gårdagen var helt fantastiskt, vi åkte tåg upp i bergen och sedan vandrade vi ner till en helt underbar strand där vi fick bada ca 1.5 timme. Avslutnings middag på kvällen på ett lyx hotell där det bjöds på 10 rätters, några rätter var lite för fina för min smak :-) men jag testade!

Ska visa bilder för dem säger mera..

Tog bild på några av rätterna. .
Ostron..

Just nu minns jag inte vad denna rätten heter men det är rå fisk med goda kryddor..

Bläckfisk med olivsmör..

En fetaost och gåslever..

En gåslever till fast annorlunda tillagda. .

Oxfile..

Lite efterrätt. .

Haft det helt underbart och är jätte glad att jag följde med. Nu sitter jag på tåget hem och snart får jag träffa mina gossar, saknat dem så mkt!

Vilken våning..

Besök hos en fin konstnärs familj.. Har ingen bild på konstnärerna, bara på paret som fixade maten..

Deras sovrum

Köket..

Redo för kvällens middag..

Shoppat. .

Matmarknad..

Bilder från dagens besök i saluhallen...

Kanin ser läskigt ut..

Sett mycket häftiga saker idag..
Sen fick vi fria timmar så blev shopping till Walle ♥

Nu ska vi fixa oss inför kvällens 3rätters. .

Oct. 15, 2013

På hotellet igår eftermiddag blev det lite slappe innan middagen..

Gårdagens 3rätters var inte i min smak..till förrätt risotto med kanin o sniglar och lamm till varmrätt.. Men jag smakade dok inte sniglarna..

Frukosten är jätte bra..

Nu slappar jag o marie på hotellet, kl 11 ska vi till en marknad o saluhall för en mat provning. . Sen kl 14-18.45 har vi egentid. .

Mallis!

Idag gick tåget 05.24 till Köpenhamn sedan planet mot Mallis! Jag la mig nyss i sängen på hotellet vi bor på som heter Feliz.. Det är en konstig känsla att jag ska få sova en hel natt.. Jag saknar redan mina gossar ♥ Jag bjuder på lite bilder från dagen!
När vi kom till hotellet fick vi 15min att byta om till badkläder sen kom en buss och hämta oss..

3 rätters middag ikväll på hotellet. .

imorgon bitti kl 9 ska vi ha käkat frukost och vara snyggt klädda då vi ska besöka en känd vin producent. . Godnatt

Pass, pengar och biljetter. .

Japp då har jag packat klart och imorgon bitti 05.24 går tåget mot kastrup och där tar vi flyget till Mallis och palma stad! Det ska bli roligt men samtidigt är jag lite nojjig med en del saker, kanske töntigt men ändå.. Vem ska jag bo med? kommer jag kunna sova? kommer vi ha så späckat schema att man bara tuppar av på kvällarna? Får vi egen tid att göra vad vi vill? Kommer Walle vara snäll mot Rickard osv ;-)

Gick nyss en liten runda med Walle så han somnade i sängen, vi är hos Petra nu och ska sova här inatt! Jag hoppas där är internet på hotellet så jag kan uppdatera!
Kram på er!

Oct. 10, 2013

Lite mys bodys, varm mössa o tossor, shoppa även strumpor och mys byxor!
Det går åt massa kläder!
Varit och klippt mig idag och färgat skönt det behövdes! Tack Marie.

Det blev lunch på zekes med Bella, Marie, Rickard och Walle :-)

Växlat lite pengar idag också till resan, allt ingår med får vi egen tid ingår ju inte shopping o paraply drinkar :-) haha! Hoppas vi får slappa lite mä!

Nu ska jag fortsätta kolla kläder inför resan..

Jobba..

Igår började jag jobba, ska jobba 5veckor. 8.30-18.30 jag var så trött igår kväll..Nu är jag påväg in för ett nytt pass :-) Det är kul men man längtar ändå efter att få komma hem till pojkarna!

Rickard och Walle busade med kusinerna igår mysigt! Det blev lek i sandlåda, gungade och bada, fullt ös!
Tråkigt att jag missar babysången idag!

Kram på er!

Dagens bild..

Kalops bjuds det på idag..

Tjejfest med mammagruppen ♥

Bjuder på lite bilder från våran super mysiga och roliga kväll..

Lotta o Morris!

I fre hade vi trevligt besök, full rulle på gossarna! På kvällen var det kalas för Robban som fyllde år! God mat, tårta och trevligt sällskap!

lite svar på frågorna sen förra inlägget..

Tack ni som gett tips!
Bvc säger bara att han e stor o behöver mat men var på 6månaders nu ska vi dit om 2v på åtta månaders får se vad hon säger då.. (hon är lite si sådär)

Vi har testat olika välling dok inte gått upp några månaders.. ska ge nattvälling ett försök till märkte ingen skillnad sist.

Vi har testat att bara ge välling hela nätter isf ersättning också. I veckan köpte vi däremot ersättning från 10mån istället men inte öppnat den ännu..

Han äter ingen ersättning på dagarna mera och jag ammar inte längre, han äter bara gröt, vanlig mat och frukt..Det är bara innan läggdags han får välling och på nätterna..
Tycker han dricker en del vatten men kanske inte tillräckligt ?!

innan somnade Walle alltid när vi la oss ca runt 22 men jag och Rickard fick absolut ingen egentid så för en månad sedan började vi natta honom vid 19.30-20 så vi kunde få ett par timmar själva framför tvn eller bara sitta o snacka bara vi.. Han vaknar nästa alltid efter 40-50min men då kämpar vi med att somna om honom så det är aldrig så att vi blir ostörda på dem 2timmarna..hände en gång förra veckan..vi såg första filmen tillsammans ;-)

Trött mamma.. tips tack!

Jag känner mig såå trött, inatt var som det brukar om nätterna..jobbigt! Inatt kom tårar och jag fick lägga mig i annat rum för att få lite sömn mellan 03-07.. Vi hjälps åt men man vaknar ju ändå. .
Jag kan inte förstå hur mkt han måste äta? testat ge vatten istället men funkar inte, testat låta han skrika tills han somnar om vilket han inte gör, han måste ha mat och tömmer verkligen allt.. vi har även börjat ge välling när han ska sova vid 19.30 fast det inte är dax för mat då men han äter ändå allt.. såhär ser en kväll ut..
17.30 en stor portion mat (hel burk) plus frukt efteråt. .
19.30 välling (200 vatten)
22 22.30 ersättning (240 vatten)
02-03 ersättning eller välling lika mkt som innan.. sen vaknar han oroligt vid 05 men efter en stund lyckas vi somna om honom till 06.30 07 och då vaknar han glad och får gröt.. Det är inte allså bara när han vill ha mat han vaknar utan även flera gånger och då ledsen och somnar verkligen inte om av sig själv. .så mer än 2tim sömn i sträck blir det inte :-( man tror varje natt att det ska vända. . några flera tips?
han sover i egen säng nu men inne hos oss för att vi ska slippa springa in till honom var/varannan timme..
Han sover bara 1timme vid 10-11 ca och en timme ibland lite till vid 14-15 sen är han vaken tills det är läggdax.. 30min bad innan sovdax ger inte heller någon skillnad! Hade en bra natt ibörjan av veckan och jag o Rickard han se vår första film sen Walle kom det kändes lyx hihi.. Bra natt för oss är egentligen ingen bra natt ;-)

Shopping..

Igår var vi på stan med mamma, hon ville köpa ngt till Walle..

Köpte dessa pyjamasarna mä, han har haft likadana men för små nu..

Mys hos Kempner..

Igår eftermiddag gick vi hem till Petra o Robban och busade lite..

Nu är det fullt ös i gå stolen..