Äter väldigt lite..

Walle äter väldigt lite och ibland ingenting alls. Man ska ju inte oroa sig säger alla för det går i perioder osv, men hur länge är en period då? sista månaden har varit allra värst. Idag var det första dagen på dagis sen 22dec och fröknarna sa att Walle blivit smal. .mmm.. jag bad dem redovisa hur walle äter och lunchen sa dem han åt ok dvs lite grann, mellanmål åt han inget alls. Han äter liksom inte onyttiga saker heller.. mellanmål brukar inget duga fast jag erbjuder frukt, macka, yoghurt, flingor mm. Vällingen älskar han, han får en flaska när han vaknat 06.30-07 men sen får vi oftast inte i honom något innan lunch kl 11 11.30.. Har vi tur äter han lite lunch då..
Jag börjar tycka det är riktigt jobbigt, gått så långt att han ibland får kolla på tv när han ska äta för han oftast äter då.. vet det är fel men så blir det ibland. .

Han väger typ samma som för ett år sedan..
Vi har fått tid nu till att kolla mandlarna och polyperna då vi tror att det kan vara liten orsak.. Han får ju pinsamt nog fortfarande barnmat på burk ibland för han gillar det han slipper tugga så mycket. .
Kanske det också har lite att göra med hans problem att sova på nätterna. .
Var bara tvungen att skriva av mig!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch vad jobbigt för er :(( inget roligt när det är så. Är inget pinsamt med att han vill käka burkmat! Bara han käkar så är ju det bra :)). Äter han bättre vid tvn så låt honom göra det, finns inga rätt och fel. Du vet vad som är bäst och funkar bäst för er son. Hade lite samma med att min dotter inte gick upp i vikt mellan 4 och 5 års kollen på BVC. Vi fick komma tillbaka 3 månader senare och då hade hon börjat öka igen. Hoppas att allt ordnar sig med den lille. Styrke kranar till er <3

2015-01-13 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0