Oroliga nätter..

känner mig såå trött och tråkig! Hade varit så skönt att vakna utvilad och lite pigg iallafall någon gång!
Walle har nog i sitt liv sovit ca 5gånger hela nätter.
En natt brukar se ut ungefär som välling vid 19 19.30 sen somnar han efter vällingen. Vaknar jätte ledsen och står upp i sängen efter 45min-1timme. Somnar om honom, ibland kan man bara lägga honom ner men ibland får man ta upp honom o sätta sig med honom. Har vi tur sen sover han till 01-02 då står han upp och skriker i sängen.. Men ofta har han vaknat en gång till där mellan, då är det oftast jätte svårt att somna om honom. .Ibland lägger jag mig med honom i gästrummet för då somnar han direkt! Rickard har gått upp 04.40 nu 4veckor så vill inte hålla honom vaknen förlänge mitt inatten. Samtidigt nu när jag mä jobbar orkar jag inte hålla på i timmar mitt inatten. Runt 05.30 05.45 vaknar han, klättrar över mig, öppnar dörren och går till tvrummet..zzz... Den tiden hade varit ok om man fått sova resten av natten och inte bli avbruten i sin sömn 3-4gånger per natt! Alltid varit såhär!!

Tycker det är tufft när 8.30-18.30 jobbpass väntar! När man var mammaledig kunde man vila när han sov!

Lite less jag vet..




Kommentarer
Postat av: Josephine

Usch vilka hemska nätter! Jag förstår inte hur du/ni orkar och att ni har orkat med detta i snart 1,5 år!!
Vi har ju aldrig gett välling, men jag vet att det är många som säger att deras barn sover jämnare utan välling. Barn som är ett år och över behöver inte tex välling. Här hemma äter vi istället middag lite senare, ca 18.30/19. Och dröjer det för lång tid efter det tills vi lägger Millie så brukar hon få en smörgås innan hon somnar.
Om han drömmer en massa kan man ju inte göra så mycket åt.. Har ni nattlampa? Han kanske är mörkrädd...?
Hoppas verkligen för er skull att ni får bättre nätter ju äldre han blir. Nästa barn blir kanske en sjusovare! ;)

2014-07-20 @ 00:06:39
URL: http://josephinejaldeheim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0