Lite av mina tips!

Jag tänkte dela med mig lite av mina tips som jag har till alla som snart ska bli föräldrar! Jag kommer säkert på massa mera men har några tips just nu..

*Ha köpt amningslinne, hade inte kunnat vara utan mina..köpt på hennes, jätte smidigt!

*Purelan en kräm från apoteket till bröstvårtorna, man smörjer så dem inte blir såriga.. jätte skön kräm..behövs inte tvättas av innan amning sen.

* Inlägg till bh/linne man läcker ofta lite mjölk.

* Ha handlat hem ett bra lager blöjor, vårservetter till bebis går massor.. bindor till dig själv..

*Ha lite lagad mat i frysen, tajt med tiden och blir gärna lite slarv mä maten i början..

* Handla inte för mkt kläder innan, man får så mycket. Ha en del pyjamasar iallafall det är skönt!

* Vill du amma så stanna på bb tills det kommit igång, det gjorde jag. Fick så bra hjälp! Kändes tryggt att åka hem när jag visste min mat räckte.

* Tjata er till eget rum på bb det gjorde vi, aldrig velat dela rum med andra..

*Ta mä mat till pappan och ställ i kylen på förlossningen.. inte alltid dem hinner gå iväg och äta och på helgen är det dåliga öppet tider i kiosken på sjukhuset. Pappan får heller ingen mat på bb där finns mä kylskåp.. och jag lovar att pappan behöver mat o energi.

*Lita på barnmorskan när det gäller smärtlindringen..
Jag tog smärtlindring jag sagt innan jag absolut inte skulle ta och det var det bästa beslut just då..
Kommer nog på flera tips!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra med tips för dom som e gravida :)

2013-03-07 @ 12:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0