Fullt upp..

Igår var en dag där jag gick i pyjamasen hela dagen :-)
 
Idag har det varit fullt upp!
Jag åkte in till jobbet vid 9 köpte med mig lite frallor och åt frukost med några av mina jobbarkompisar! Mysigt att träffa dem! Strax innan frukost fick chefen ett samtal av Mikaela på jobbet att hennes bror dog i söndags, det är så fruktansvärt när en ung människa inte ser att det inte finns någon utväg och bestämmer sig för att inte finnas hos oss mera, mina tankar är hos Mikaela hennes familj och alla vänner, det gör så ont!
 
Kl 11 var det dax för kontroll hos barnmorskan, det visade sig att min barnmorska var sjuk så jag fick träffa en ny, det funkade bra det var bara vanliga kontroller, hjärtljuden va starka och allt såg bra ut..Jag ligger precis på toppen av kurvan och magmåttet va 38cm vilket är max innan man går över tydligen, kul man har typ 2v kvar haha! Tyckte hon sa att 80procent har ryggen på vänster sida av magen då dem skruvar sig lättare ut det hållet men min har såklart ryggen på vänster sida och det kan påverka att själva sista delen i förlossningen tar lite längre tid.. hade det varit min vanliga barnmorska hade hon nog inte berättat det då hon vet hur rädd jag är, det finns ingen plats för han o vända sig så det får bli såhära :-) Ut ska han juh!
+18kg om ni vill veta haha!!
 
Sedan gick jag upp till Ullis jobb och lunchade med henne och tragga lite skit, var så mysigt att få träffa henne! brun som en pepparkaka efter sina 4v i thailand! Jag gick i 2 affärer sen va jag helt färdig, haft mkt sammandragningar idag och känt mig som en levande vagga :-)
 
Kl 13 hämtade Petra mig i stan för en tur till Maxi, skönt att få lite handlat och hjälp med det :-)
 
Sov en timme på soffan när jag kom hem hihih!
 
Trygghansa ringde mig och ville boka en timmes gratis rådgivning, har ni trygghansa försäkringar?!
Hon skulle återkomma när vi fått bebisen.. vad har ni för tips? verkar vara en djungel?!
 
Kramizz!
 

Kommentarer
Postat av: Challe

Gud vilken härlig överraskning dina nära hade ordnat för er! Roligt med överraskningar :)

Om jag minns rätt så hade Juni ryggen åt samma håll som er bebis, och det gick jätte bra ändå och det kommer det gör för er med! Försök att peppa dig själv och fokusera på att du kommer klara detta bra. Jag vet att jag "tjatar" om det..men din inställning kommer hjälpa dig mycket, så peppa peppa :) Det kommer att gå bra! Och visst kommer det att göra ont, men du kommer att få en belöning för det. Jag pratade med en vän om det för inte så länge sedan..vi sa just det, att det gör ont men det står man ut med eftersom man vet att man får en belöning i slut ändan och att det kommer att sluta göra ont. När jag brände mig för inte så länge sedan så hade jag svårare att hantera den smärtan (även om det gör ondare under en förlossning) för jag fick banna mig ingen belöning för det och det gjorde ont bra mycket längre än vad en förlossning gör :)

oj vad lång kommentar det blev, det jag egentligen skulle skriva var att jag tror att receptet fungerar lika bra med kyckling..haha :)

Kram

2013-01-22 @ 20:59:08
URL: http://challekarlsson.blogg.se
Postat av: Charlotte

Fullt upp :) nu va det längesedan vi fick se en magbild :)) kram

2013-01-22 @ 22:10:07
Postat av: Josse

Trygg hansa kommer vi aldrig att teckna några försäkringar efter att vid första graviditeten ha blivit totalt nedrringda av deras säljare. De ringde flera gånger i veckan och försökte pracka på oss försäkringar och sa dumma saker som att "allt kan ju hönda under en graviditet" och "det är inte alltid det går som man vill". Idioter om du frågar mig!

2013-01-23 @ 10:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0