Hur ska jag klara mig?!

Då är det klart på jobbet och jag har fått en tjänst på 70% alltså 28timmar i veckan.. jag kommer få en  fast månadslön på 70% varje månad plus ob då förstås.. Jag har aldrig jobbar mindre än 30-32timmar i veckan nu senaste året och alltid tagit på mig massa extra provningar och annat som gett extra pengar! Gör jag det nu efter 1nov så kommer dem timmarna hamna på ett plus konto som man sedan får ut i ledig tid, men jag vill inte ha ledig tid när jag kanske bara jobbar 3-4dagar i veckan.. det vill man ju ha i pengar då?! men går inte.. sett mitt schema nu för nov och då jobbar jag inte ens mina 28timmar utan kanske 23-25timmar bara, det är för att då hamnar det massa timmar på mitt minuskonto alltså timmar jag blir skyldig företaget, det beror på att chefen nog sparar timmar till dec då jag behövs mera än mina 28timmar.. så i dec kanske jag jobbar heltid i stället men kommer alltid ha samma lön.. Kommer bli spännande att se hur min lön kommer att se ut, väldigt ont i magen!!!!!! Dessutom är jag ledig nu 4 LÖRDAGR i rad eee what? då blir det inget extra ob och annat, kanske ska jobba nästa lör för Martin som då inte kan..
Haft fått en ganska hög löneförhöjning men den gäller först 1jan så först då jag kommer sen min nya lön!
Mår inget vidare över detta... Men många på jobbet är i samma sits!!! Hoppas allt ordnar sig!! Detta kommer ju bli att man inte blir så sugen på att jobba extra o ta på dig extra jobb för då får man det i ledig tid :-/
Igår jobbade jag 8.30-21.30, hade en trevlig provning på jobbet, Lär dig prova rött vin! Louise en gamal kompis dör upp roligt!! Inte sett henne på länge!
Nu blir det strax jobb till 19.30! kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Skitföretag!! Får man verkligen göra så? Vad säger facket om det? Sök nytt jobb Bettis! Nuuuuu!!! Puss

2011-10-20 @ 20:03:21
Postat av: Ida

Börja söka vännen <3

2011-10-20 @ 20:33:27
Postat av: Louise

Såå kul och träffa dig också! :) Förstod nästan att du skulle vara där när du skrev dina arbetstider på FB. Ledsen att jag bara gick, men du fick "jobba" och svara på frågor och min skjuts väntade... Som sagt väldigt roligt att se dig! Massor av kramar :)

2011-10-21 @ 12:06:01
Postat av: Fia

Du kan inte få mer tid på annat system typ Åhus? Du är så duktig så du skulle helt klart vara en tillgång för vilket system som Helst!!!

2011-10-21 @ 20:57:06
URL: http://www.petitefia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0