Mardröm..

Min fredag började super bra, var hos Marie och blev jätte fin i håret, började inte jobba förrän kl 12 lyx!! jag gick till jobbet och bytte om, när jag kom ner och skulle ta min kassa, sa calle han ville snacka med mig, han så väldigt ledsen ut :-( vill egentligen inte berätta detta men gör det ändå för att jag vet att detta inte stämmer och ska gå vidare med detta!!

Han frågade mig om jag kom ihåg en kund i tor kväll vid kl 17 som frågat efter vin till grillad oxfile? hade ingen aning var uppe ganska mycket i tor så hade många kunder jag tipsade om vin! I allafall så var denna mannen en "shopper" alltså en kund som betygsätter våran butik, personalen i detta fallet blev det jag, sedan sätter han betyg på avslutet och personen i kassan, i detta fallet var det oxå jag.. för jag var inhoppare och hoppade in då det blev kö, då mannen ställde sig i min kassa..
vi har sådan shopper ca 2gånger i månaden..
Calle fortsatte att berätta att jag gjort ett jätte kasst möte och avslut i kassan, vår butik har aldrig någon gång fått så låga poäng.. calle säger att han inte tror på detta och att ngt blivit ett missförstånd..
Varken Janne eller Danne orkade ta detta med mig för dem var så arga och chockade ( inte på mig som tur var)
vi får ett papper med betyg och lite saker som shoppern har skrivit.. detta var katastrof och jag blev så ledsen grät i över en timme inne i kassa rummet där jag låste in mig bara för att tänka.. bad om att få se killen på övervaknings kameran, ser när han handlar av mig och vilket vin han köper, känner inte alls igen honom plus att vinet han tagit har jag aldrig rek..
Janne kom in med gråt i halsen och gav mig en bamse kram efter att han pratat med dem som skickar dem här shopperna, han berättade för mig att han sagt vi vill träffa den här killen och få en förklaring, då janne säger att jag är en av dem duktigaste säljarna i butiken, vilket värmde otroligt mycket i denna jobbiga stund! Att killen sedan skrivit att han upplevt mig som nonchalant och okunnig, är ju ett skämt? jag nonchalant? vet knappt vad det betyder bara!!
jag kan inte förklara hur ledsen jag är över detta!! Det känns så jävla skit tråkigt, hade erkänt direkt om jag kom ihåg mannen och om jag hade kommit ihåg att jag varit kort mot honom, men gör verkligen inte det så känns förjävligt.. det står så mycket i pappret som inte alls låter som mig?! så skönt för att alla på jobbet är på min sida, dem är så arga bara, jag är nära till gråt bara jag tänker på det.. alla på jobbet vet inte detta ännu, men dem såg hur ledsen jag var!!
I lör fick jag lite revansch, vi var elva stycken som jobbade och på frukost mötet säger calle att han och jag är utan kassa och jag är chef på golvet i butiken :-) var himla kul att ha sten koll på läget och ha sina ansvars områden.. annars är det nästan så att man sitter i kassan hela lördagen..
Detta har tagit mig väldigt hårt.. jag är ju alltid glad och trevlig :-) visst kan jag oxå ha en dålig dag men nonchalant mot en kund har jag aldrig någonsin varit det vet jag!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Herregud, detta måste verkligen blivit ett missförstånd..du e ju inte alls som du skrivit att han uppfattat dig.

Vilket idiot alltså…skönt att de på jobbet är på din sida. Kan verkligen inte förstå hur han kan ha lämnat såna kommentarer om dig?

Hoppas du får ett ordentligt svar om de får prata med honom och att han ber om ursäkt….



Jag hejar på dig, du är bäst :)



Puss

2011-05-02 @ 15:18:34
Postat av: Ida

Trevligaste och sötast:)

2011-05-02 @ 16:48:23
Postat av: Anna

usch va tråkigt gumman!! Skönt att du har dina kolleger på din sida. Du är absolut inte nonchalant! Världens goaste!!



Kramar

2011-05-02 @ 21:39:38
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Ullis

Älskade vännen..du KAN som sagt inte vara otrevlig mot någon! Puss o Kram, hejar på dig, det vet du! <3

2011-05-03 @ 09:54:40
Postat av: Fia

Jag hade me låst in mig i gråtit, du som alltid är så gullig när man handlar av dig!! Har ni inte videofilmat ert möte så kan de väl se hur go du är?

Jag hejar på dig!!!! Kramar om!!!

2011-05-03 @ 20:23:01
Postat av: emme

låter inte alls som något du skulle göra. hoppas ni fått svar av honom

2011-05-11 @ 18:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0