Ledig tisdag!!

Idag har jag varit ledig jätte skönt, igår kväll när jag kom hem åt vi lite hamburgare som älsklingen gjort sen satt vi oss framför tv han tittade på fotboll, jag bara kände att jag inte orkade vara vaken längre jag var så trött eller oxå var det fotbollen som gjorde att jag somnade :-) 20.40 gick jag in och la mig helt galet.. vaknade vid åtta idag skönt :-) Åkte in till stan hade lite små saker att fixa innan resan som att växla pengar, köpa lite små saker! Hitta present till Elias mm. jag gick till maxi och handlade lite sen hämtade Rickard mig där kl 13.30 när han slutade! perfekt! Svårt att veta hur mkt pengar man behöver växla.. då frukost och kvällsmat ingår :-)
Så trött på att det aldrig syns på min lön hur mkt jag än jobbar känns det som att det aldrig blir ngt extra eller ngt att spara eller unna sig ngt extra :-( det är så jädra tråkigt.. känns som jag sliter mkt mera än det syns på lönekontot..bläää jag har dåligt betalt :-/
Ikväll har jag bakat kärleksmums och tiger kaka, när jag satte på kaffe till kärleksmumsen så frågade Rickard åå gör du chokladbollar?! nej svarade jag.. slängde ihop några sådana oxå så blir han glad :-) Han har inte sett dem ännu hihih!!
Nu blir det jobb resten av veckan och stanna kvar lite på lör för att packa upp lite nyheter som släpps på måndag! sen blir det stress hem och fixa sig sedan ner till Tessa o Björn i Åhus för lite vin och tragg innan vi går ner till hamnen och käkar, ska prova nya brevid handelsbaren det heter äspetsrökeri, någon som käkat där? ska bli spännade dem har mest fick men även 1-2kötträtter.. vet Robin inte äter fisk tex,vet dem har entrecot iaf duger nog till Robin! Vi blir ett ganska stort gäng på lördag med ev lite gamla kompisar oxå från skoltiden i åhus ska bli himla trevligt! Många av dem bor inte här längre men e hemma lite över sommaren! Hoppas då på lite sol!
Försöker få ihop att ev åka till Liseberg när jag kommer hem från Rhodos, Rickard vill super gärna.. ja är inte så glad i karuseller men kanske ngt kan jag åka ;-) Tittar gärna på hihih..
Då får jag snart återgå till köket dax att fixa lite mat!! kanske jag gör ev av Rickards favvo? snitzel :-)
Puss hej!!!

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh va glad jag blir! Hoppas ni får en härlig resa, man blir ju rent deppig av vädret här hemma! Stor kram

2011-07-26 @ 17:57:26
URL: http://tessnorberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Tråkigt att det aldrig syns på lönen... Du som jobbar typ alltid känns de som :(

Får oxå växla snart :))

Hoppas dina bakverk blev goda :))

Puss

2011-07-26 @ 21:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0