En tråkig ledig dag...

Idag har jag haft en ganska tråkig ledig dag där jag inte har gjort något alls typ..

Har inga pengar och ingen bil.. Tänkte ta bussen idag till syrran och hälsa på kostar ju inget haha.. men det visade sig att Elias var sjuk..högfeber och ont i halsen.. stackare.. Har jag klarat mig nu från Rickards sjukdom kanske jag hade klarat denna oxå eller hade jag blivit jätte sjuk!!!
Mina älskade gudbarn!!!!
Lite trött på att jag alltid ska behöver städa när jag är ledig.. så igår tyckte jag att vi kunde städa lite tillsammans så att jag oxå kan få göra lite roliga saker när jag är ledig.. fast idag blev det inte så ändå.. Bara varit hemma, men var skönt att veta att jag inte behövde städa hela dagen..
Smsa syrran om hur dem ska göra på julen, det börjar närma sig och jag hade tyckt det varit skönt att ha bestämt vart man ska och inte ska så man kan slippa fundera och snacka om det fram och tillbaka.. Tyckte det är ganska jobbigt det med julen.. skulle vilja vara med alla på en gång!!!
Mitt hjärta lättade lite när pappa sa att han åker utomlands med småsyskonen.. han hade först tänkt att åka ner hit till oss,visst det hade varit jätte kul..inte firat med pappa sen jag var liten.. men hur skulle vi får ihop det till något bra med massa viljor..Hoppas få fira julen med pappa något år snart ändå, kanske kan vi ha julen här någon gång,varit kul!!!
Nu har syster köpt hus och dem ska vara där på julafton, bjudit in oss,andres mamma,pappa och syster,mamma o tompa.. Ficka jag veta idag..
Inte hört var Rickards familj ska fira eller med vilka.. Rickard trodde igår att det blev i skoglösa hos Rickards mamma och pappa... hade jätte mysigt där förra julen..
Sen har jag min kära faster där jag älskar att vara på julen..
Usch vad jobbigt... Tror vi får dela upp dagen lite men vet inte hur!!!
Brukar alltid spara pengar till julklapparna men har inte kunnat göra det i år, varit lite tufft för mig och det känns tråkigt!!! Så blir nog inte mkt julklappar i år.. är ju inte det viktigaste men jag tycker att det är så himla kul att handla till andra :-)
Hur gör ni på julen????
Idag tänker jag på min kära farmor som förlorade sin mamma idag.. hon blev 102år!!! *kram till farmor*

Kramar!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0