Jädra tänder..

Var hos tandläkaren igår och det gick inte alls bra :-( jag har inte haft några problem med ngt så var inte speciellt rädd för att gå dit faktiskt..

Hade jag inte skött mina tänder hade det varit en annan sak och jag hade fått skylla mig själv.. Men jag är så jädra noga med dem just för att jag hatar tandläkaren.. Fick 3 nya tider..hade tandsten att ta bort,inflamation i tandköttet(sån man inte märker av förrän det gått för långt typ) och 2 hål..
som sagt fick 3 nya tider och fick välja lite hur mkt jag ville betala varje gång då slut notan för detta blev 6500kr..
så jädra ledsen,det var nog mina semester pengar..aaaaaaaaa!!

Nu ska jag gå och köpa en el tandborst det kunde kanske hjälpa mig att komma bättre åt längst in vid mina jobbiga gropiga visdomständer.. var deras tips så får köra på det!!! Nu får jag börja spara till detta isf för semester känns det som!!!

Träffade Cissi en runda igår va kul att få snacka lite med henne :-) Skulle träffa sanra en runda sen men när jag ringde henne var hennes mob avstängd,jag blev jätte rädd tänkte det hade hänt ngt mera med hennes lilla mamma,provade ringa igen men avstängd,förstod då att hon va på sjukhuset!
Jag åkte hem för visste inte när jag kunde få tag på henne.. jag tänker på dig sanra hela tiden,jag tror oxå på mirakel!!

kramar!!!

Kommentarer
Postat av: mia

gud vilka sura pengar!

2010-05-05 @ 14:06:47
Postat av: Emelie

eltandborste e bra, man kommer åt bättre.

Men tycker det verkar konstigt att du ska dit så många gånger. Kunde du inte behandla inflammationen med pencillin eller munskölj från apoteket eller den va för kraftig för det?

2010-05-05 @ 14:53:44
Postat av: Linda

Usch..dessa tandläkare å vilka priser de har mage att ta betalt för om det är något fel...stackaren som ska behöva dit igen å lägga så mycket pengar på det :(



Låter inte bra med Sandras mamma:(:(



Puss

2010-05-05 @ 22:26:35
Postat av: Ullis

Stackars Bettis...tandis är aldrig kul, speciellt inte när man skall betala...:-( Men det låter sanslöst dyrt, borde inte kosta så mycket för att laga 2 hål?? Vilken tandläkare går du till? Jag var säkert 20 besök för en rotfyllning en gång och det slutade på typ 4000. Verkar inte stämma! Hoppas det löser sig med Sandras Mamma, usch vad jobbigt, fruktansvärt ju... Puss på dig

2010-05-06 @ 11:21:45
Postat av: !

antar att du går hos en privat tandläkare som "luras" på pengar, vet ett par i kristianstad som gått hos privattandläkare där de fått betala 1000-lappar för att få saker gjorda som visades sen inte alls behövdes göras ( en borrade i en helt frisk tand, detta fick hon reda på när hon gick till tandvårdshuset!)och inflammation i tandköttet fick jag också av tandsten men det försvinner såfort de tar bort tandstenen! så mitt råd är att avboka tiderna och boka tid hos de kommunala där du sen ber om frisktandvård, då betalar du en summa var månad och slipper detta problem helt! men gör dig av me och avboka tiden hos den skit privat tandläkaren DIREKT!

2010-05-06 @ 16:41:41
Postat av: sandra

Tack för tipset,vem är du som skrivit?

Jag går hos privat det stämmer..

2010-05-06 @ 20:10:07
Postat av: Fia

till !: jag tyckte att du var orättvis nu, jag går hos en privattandläkare och har gjort i många år, han är helt fantastisk, blev detta året skickad till hans tandhygeinist för borttagning av tandsten som inflammerat mitt tandkött, inte bekvämt men absolut nödvändigt, det är det dyraste han gjort med mig sen jag var 18.



Däremot har jag innan dess gått på tandvårdshuset, där tex en "slant" klippte mig i läppen och jag fick sy!



Det är orättvist att dra alla över en kam som om ALLA privattandläkare skulle luras, lite naivt?

2010-05-11 @ 07:22:59
URL: http://meandmyshoes.blogg.se/
Postat av: malin

De e sant med privatdläkare. Har många i min närhet som gått på samma nit. Dom tjänar storkovan på din okunskap! Byt till statlig och skaffa friskvårdsförsäkring för 100lappen i månaden!!

OBS; för att klargöra en sak, jag drar inte alla över samma kam men fenomenet är inte okänt eller ovanligt!! kram

2010-05-13 @ 15:16:25
URL: http://alltingirosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0