Haft en härlig helg med massa god mat och kärlek :-)

Haft en toppen heg, började med att jag slutade halv sju i fredags händer inte så ofta brukar sluta halv åtta..vi körde hem till rickards föräldrar dem hade gjort jätte god mat..bacon inlindad fläskfile med hasselbakspotatis va super gott..vi spelade kort och hade mys pys,jag vann förstås :-) Rickard fick dricka en öl jag kunde köra hem sa jag för en gång skull ;-) men gud vilket snöoväder det va när vi köde hem runt tolv usch inget kul,glad jag inte va ensam i bilden.

I lör jobbade jag sedan åkte vi till huset och tittade lite,mätte och sådära..dem som bor där har flyttat det mesta nu :-) snart ska vi flytta känns konstigt men underbart!
Lånat hem kataloger med tapeter ooo vad massa fint det finns!

Sedan åkte vi till Petra, tyvärr han jag inte hjälpa till med maten direkt,va ju meningen :-( farmor hjälpte henne..
Blev en härlig alla hjärtans middag :-)
tartaletter till förrätt med kassler,purjolök,mjukost o grejer mmm..sedan helstekt oxfile med en smarrig potatisgratäng och god sås..efterätt hallon och choklas mousse.. vi såg lite på melodifestivalen och spelade kort..sedan kaffe o kladdkaka..jag hoppade det va så himla mätt..fick ner lite chips ist hehe..

I söndags gjorde vi lite god frukost,sedan kom Ingrid och hämtade oss vi åkte till bromölla.. Beställde bokhyllan/tv möblen vi bara älskade,en matta och en super lyx fåtölj..svart skonn!! Blir väll att man får börja sitta ensam i soffan..
Grejerna står där tills vi flyttat då är det bara komma och hämta och betala perfekt..
Körde inom maxi och handlade lite mat,tacos...
Hem och ta det lungt en runda sen kom ingrid i gert på lite middag..trevligt!! vi mätte även hur lång Rickards tv var så den skulle passa bra i nya tv möblen..men NEJ!!!!! den va för lång,Rickards platt tv är ganska gamal och då satt högtalarna på sidan så får inte in våran 42tum där,men hade fått in en ny 47tum..så blir kanske en ny tv oxå haha..vi får se hur vi gör..

Idag har jag jobbat ute hos Ingrid o Gert jag är helt slut..inte van att vara ute en hel dag och inte heller att stå upp hela tiden..sover nog gott inatt!! Ska jobba där lite ibland när jag vill och det passar :-) var kul att se lite hur det funkar i en handelsträdgård! Började vid 8,15 puh vad mkt trafik blää..och slutade 15.30 va massa trafik när jag köde hem oxå..Tack snälla ni är så goa!! (sparar några stämplings dagar)

Kommer kanske lägga upp lite bilder på huset en dag om ni vill och är snälla???? :-)

Nu ska jag ta fram lite mat Rickard kommer strax!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0