Syster bella skrivit till farfar..så fint

Jag önskar att jag också fick den dära sista chansen av ett adjö. att jag också fick hålla hans hand i sista stund, känna värmen, hans kärlek, och hans godhet.

jag kommer sakna honom något så offatbart mycket. I mina tankar och i mitt hjärta lever han vidare.

Eftersom jag inte fick det sista avskedet skriver jag ett brev =)

Den 24 september blev ett datum att minnas, och jag hoppas du har det bra på andra sista. vi ska alla dit, och när det är min tur hoppas jag vi ses där igen. För jag saknar dig så mycket, kom hem igen?!

Du föddes den 12 juli 1937, mitt i sommaren
Och det är ingen som förstår, efter det som har hänt.

Men nu så tänker jag, vilken man vi förlorade
men även när du är borta, är din familj trogen dig.
- jag, skriver ett brev, för tiden vi ser;
tillbaka på, då du fortfarande var en liten del.
men nu är du borta, snälla kom hem igen!

Du var, alltid glad, lite galen och rolig
kan inte riktigt fatta att du blev tagen av motvind
du som var så skön, det tycker jag!
- nu sitter jag och ser tillbaks på våra glada dar.
som vi delat tillsammans, Julafton med mera.
minns det som igår, du var levande och vaken
jag talar med gud, men sagan är slut
Karl-Gustav Schyllert - vi saknar dig nu.

Nu är du borta, och alla tänker på minnen
- jag hoppas att du känner dig älskad i himlen!
för vi som är kvar, ägnar en tanke varje dag
och jag talar för fler när jag säger att vi vill ha dig tillbaks
- varje tanke får mig att sakna mer!

skämten du drog, hur alla skrattade gott!
du hjälpte andra hela tiden, men bad aldrig om nått.

ska hälsa från Sandra, Sofie och många mer
kan inte säga alla namn för låten skulle bli för lång för det!

många som saknar dig, i lidandets tid
Karl-Gustav Schyllert - Vila i frid

Orden tar slut, jag hoppas att du får mitt brev
har inga tårar kvar så jag kan inte gråta mer
det tog ett tag, innan jag fatta de
att jag aldrig kommer se dig skratta mer

Men du lever kvar hos mig, dag som kväll
jag tänker på dig farfar, du får ha det bäst
lev som en gud, för du är en gud
Vila i frid, det förtjänar du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0