Trött mamma.. tips tack!

Jag känner mig såå trött, inatt var som det brukar om nätterna..jobbigt! Inatt kom tårar och jag fick lägga mig i annat rum för att få lite sömn mellan 03-07.. Vi hjälps åt men man vaknar ju ändå. .
Jag kan inte förstå hur mkt han måste äta? testat ge vatten istället men funkar inte, testat låta han skrika tills han somnar om vilket han inte gör, han måste ha mat och tömmer verkligen allt.. vi har även börjat ge välling när han ska sova vid 19.30 fast det inte är dax för mat då men han äter ändå allt.. såhär ser en kväll ut..
17.30 en stor portion mat (hel burk) plus frukt efteråt. .
19.30 välling (200 vatten)
22 22.30 ersättning (240 vatten)
02-03 ersättning eller välling lika mkt som innan.. sen vaknar han oroligt vid 05 men efter en stund lyckas vi somna om honom till 06.30 07 och då vaknar han glad och får gröt.. Det är inte allså bara när han vill ha mat han vaknar utan även flera gånger och då ledsen och somnar verkligen inte om av sig själv. .så mer än 2tim sömn i sträck blir det inte :-( man tror varje natt att det ska vända. . några flera tips?
han sover i egen säng nu men inne hos oss för att vi ska slippa springa in till honom var/varannan timme..
Han sover bara 1timme vid 10-11 ca och en timme ibland lite till vid 14-15 sen är han vaken tills det är läggdax.. 30min bad innan sovdax ger inte heller någon skillnad! Hade en bra natt ibörjan av veckan och jag o Rickard han se vår första film sen Walle kom det kändes lyx hihi.. Bra natt för oss är egentligen ingen bra natt ;-)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh jisses! En hungrig grabb lille Walle :) Tror inte Gry åt hälften av alla gångerna.. Gry slutade äta på natten runt 6 mån men tydligen behöver Walle mer energi ;) Vad säger BVC? Tycker inte de han äter ofta o mkt? Blir han riktigt mätt när han äter? Hoppas du får några bra tips av andra för jag vett i katten ;( Kämpa på! Kram

2013-10-04 @ 11:40:18
Postat av: Linda

Usch :((
Jag önskar jag hade några tips att ge men har ju ingen erfarenhet än :( Kommer fråga dig om tips sen när/ om vi får problem om nätterna...

Hoppas nån har bra tips att dela med sig av ❤❤❤

2013-10-04 @ 13:29:16
Postat av: Liza

Hej!
Har ni testat "nattvälling"?
Ett annat tips kan va att gå upp en vällingsort över sin ålder, beroende på hur hans mage tål det?, kanske ge välling istället för ersättning där runt 22, det brukar mätta lite bättre :)
KramKram :)

2013-10-04 @ 18:04:06
Postat av: Josephine

Oj vilken natt! Förstår att du är trött! Överlag känns det som om han har väldigt mkt energi på dagen och äter konstigt nog väldigt mkt på natten. Som jag förstått av dina tidigare inlägg så äter han inte lika mkt ersättning på dagen som på natten? Har du försökt ge mer på dagen? Får han i sig tillräckligt mkt vätska på dagen? Att han äter på natten är ju ngt han är van vid och jag tror egentligen inte han behöver äta. Men det är ju svårt att bryta en vana. Millie har inte ätit på natten sedan hon var tre veckor ca. Men sen är det ju skillnad när man ammar och när man ger ersättning..
Hur dags nattar ni honom? Kanske ska försöka dra ut på det till kl 21 typ. Tror också på att ge välling då vid 22 och hoppas det mättar bättre.
Usch, jag hoppas för er skull och särskilt Walle att det vänder snart. Kram

2013-10-04 @ 22:10:21
Postat av: Carro Wijk

Hej! Tyvärr har jag inget direkt tips, men jag känner igen din/er situation & kan bara säga att det blir bättre!jag blev nästan galen på allt nattsnuttande ( ammade till hon var ca 9 månader) och att aldrig få sova ordentligt.Julia dricker fortfarande välling runt kl 2-3 på natten, så det har bliit en vana, men sen sover hon till ca 6.30. De nätter hon inte vaknat alls går att räkna på en hand, och hon fyller snart 2. Men enl BVC behöver hon tydligen det då hon är ganska liten (väger nätt & jämt 10kg). Det är ingen tröst för dig just nu, men snart ändrar det sig och du kommer att ha glömt hur jobbigt det är nu. Kämpa på, du är grym! Kram

2013-10-04 @ 22:21:58
Postat av: emelie

Oj låter jobbigt..Hoppas allt blir bättre snart!Vår lilla Ines sover hyfsat bra men man vet ju aldrig hur det kommer sen.Tyvärr har ja inget tips att ge..Söt är han er Lilla Walle!
kram

2013-10-06 @ 11:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0