lite svar på frågorna sen förra inlägget..

Tack ni som gett tips!
Bvc säger bara att han e stor o behöver mat men var på 6månaders nu ska vi dit om 2v på åtta månaders får se vad hon säger då.. (hon är lite si sådär)

Vi har testat olika välling dok inte gått upp några månaders.. ska ge nattvälling ett försök till märkte ingen skillnad sist.

Vi har testat att bara ge välling hela nätter isf ersättning också. I veckan köpte vi däremot ersättning från 10mån istället men inte öppnat den ännu..

Han äter ingen ersättning på dagarna mera och jag ammar inte längre, han äter bara gröt, vanlig mat och frukt..Det är bara innan läggdags han får välling och på nätterna..
Tycker han dricker en del vatten men kanske inte tillräckligt ?!

innan somnade Walle alltid när vi la oss ca runt 22 men jag och Rickard fick absolut ingen egentid så för en månad sedan började vi natta honom vid 19.30-20 så vi kunde få ett par timmar själva framför tvn eller bara sitta o snacka bara vi.. Han vaknar nästa alltid efter 40-50min men då kämpar vi med att somna om honom så det är aldrig så att vi blir ostörda på dem 2timmarna..hände en gång förra veckan..vi såg första filmen tillsammans ;-)


Kommentarer
Postat av: Josephine

Rent spontant slår det mig att ni borde ge honom mer vätska på dagen. Millie hatar vatten och ibland ger jag henne istället lite ersättning till maten. Jag tror att ni får bestämma hur ni ska göra, alltså, vilka rutiner ni vill ha och sen köra på med dem och inte ge upp efter ett par dagar utan verkligen traggla med rutinerna i tex två veckor. Om Walle nattades 22 förut och nu 20 så förstår jag att han bara sover ca 50 min. Det blev förmodligen ett alldeles för stort glapp för honom att plötsligt somna två timmar tidigare. Jag förstår att ni vill ha egentid, när ska man annars hinna med att umgås, prata..! Men prova att lägga honom vid 21 istället. Och verkar han inte trött då så bada och busa innan så kanske han blir lite trött. Tar han fortfarande inte napp? Prova igen! Vissa barn tar den senare. Om han inte blir mätt på vällingen så prova att ge ngt annat. Tex mjölk och grädde blandat med en äggula och lite vaniljpulver. Välling är i princip flytande vetemjöl = socker och sjukt onyttigt.
Kram!

2013-10-05 @ 12:16:41
Postat av: sandra

Josse, han vaknade även efter 40min när han la sig för natten kl 22..han gör det på dagarna mä fast han inte sovit färdigt får somba om honom även på dagarna..

2013-10-05 @ 12:21:13
Postat av: sandra

Bada ger ingen skillnad och napparna leker han bara mä, vi kämpar fort..köpt speciell napp nu mä men icke..

2013-10-05 @ 12:23:58
Postat av: Frida

Förstår precis ditt problem :) har själv precis gått/går igenom samma!! Men att försöka ge mjölk och grädde ska du absolut inte göra, smp barn görningen drick ren mjölk!! Vi hade samma problem som dig och pratade med BVC som var väldigt tydliga led att efter 6 mån ska barn INTE äta på natten. Sagt och gjort vi bestämde att OK då kör vi! Första natten var för jävlig men sen sov hon ett par hela nätter för att sen ha vissa dåliga men vi ger fortf ingen mat på natten! En kompis hade varit på ett sömnsemenarium och där sa de samma att barn efter 6 mån ska INTE äta på natten så hur jobbigt vi ön har det nu så ger vi inte henne mat. Vi tar upp henne istället och vissa nätter sover hon på mig för att sen natten efter sova själv i sängen hela natten! Detta blev långt :) men det jag vill ha sagt är att jag tror de flesta har mer eller mindre problem men när vi slutade ge mat så har vi det problemet mindre! Hon äter en burk vid 17, gröt vid 19 och sen välling till läggdags! Hoppas ni hittar det som fungerar för er, man får så mycket tips och råd men i slutändan får man bestämma vad man vill köra på och hoppas det fungerar!! P.s vi la vår dotter vid 22 innan också men har nu börjat lägga henne vid 19.30-20 utan att det blev problem med sömnen! Tror dock att utebliven mat gjorde henne lugnare på natten! Usch usch vad långt hoppas du orkar läsa! Kram

2013-10-05 @ 15:10:04
Postat av: Josephine

Vill bara klargöra att mjölk är absolut inget som är farligt att ge, inte ens till spädbarn. Däremot innehåller mjölk inte lika mycket järn som tex mjölkersättning gör och därför rekommenderas det av Livsmedelsverket att man inte ger mjölk vid måltider därför barnet kan bli mätt på det och inte äta tillräckligt med riktig mat. Men så är det ju med all vätska..

2013-10-05 @ 20:08:26
Postat av: Tess

Jag gav Oliver ibland två flaskor välling på kvällen:) plus gröt då me!;)
Ibland slök han allt. Ibland inte!
Men visst han hade aldrig några problem o sova!!
Men testa för äldre månader o kanske lite mera?!
Hoppas ni alla tre får sova hela nätter framöver:)

2013-10-07 @ 03:03:08
URL: http://killertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0