Hjälp och tips tack!

Jag har så många läsare men ni är så kassa på att kommentera, jag ber om lite hjälp och tips..alla mottages!
Det handlar om Walle och sömn, det är ingen bra kombo alls när det kommer till nätterna! Detta har varit såhär i flera månader och jag tycker det blir värre och värre.. Ska försöka förklara en natt..
Han äter 21 och somnar gott, vaknar kl 21.45 ledsen får ta upp honom och trösta men somnar om fort, vaknar kl 23 hungrig får ersättning eller ammar jag börjar med varannan gång ca. han somnar om fort, vaknar ledsen vid 00, såhär håller det på hela nätterna, lyfter över honom från sin säng till våran.. Ca varje timme är det ngt som stör honom, vi får aldrig ens 2timmars sömn i sträck och jag hinner aldrig komma in i någon djup sömn. Jag känner mig så sliten nu och orkar inte göra så mkt, sover på dagarna när han sover osv.
Igår testa vi godnattvälling innan läggdax han slök allt men höll sig bara 2timmar.
Fått tips om nattlampa men ingen skillnad..
Tänkt min mat kanske inte räcker längre men han håller sig på dagen 3-4timmar när jag ammat, samma som ersättning..
Börjat ge gröt och smakis han är inte alls intresserad..kämpar och tvingar i honom nästan...
Han anväder inte napp men nu önskar ja han gjort det för det kanske räckt som tröst...
Vad ska jag göra? Vad är det som stör honom hela tiden i hans sömn?!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Min lilla flicka vägrade napp, så jag fick hjälp på kids corner o. En napp som de använder på neo ( barn som födds förtidigt) Den tog hon direkt, och nu tar hon de andra mapparna som jag kämpade att hon skulle ta!!!! Ett bra tips!!!

2013-08-13 @ 15:15:51
Postat av: MarieLofdahl

Fortsätt kämpa med gröten; den mättar jättebra så försök att ge det på kvällen. Men sen är det ju trots allt så att de har oroliga perioder ibland och man får bara härda ut.. Kram

2013-08-13 @ 15:40:55
Postat av: Sandra

Usch, det måste va väldigt jobbigt! Har ni provat lägga honom i eget rum? Fortsätt kämpa med gröt och smakisar och välling. Barn är ju individuella...en i min mamma grupp hel matades från 4 månader och blev enbart stöd ammad. Axel har ätit från 5 mån han äter som en häst. Mer än Svante men sen rör han ju sig hela tiden också. Hur är kvällsrutinen? Försöker ni hålla honom vaken sen eftermiddag så han är trött på kvällen? Sen är de ju verkligen så att de har sina perioder, med drömmar och intryck. Svante började med napp vid 6 mån? Hoppas det löser sig kram

2013-08-13 @ 17:18:33
Postat av: Malena

Prova gör egen potatispure med massor av smör i. Elli totalvägrade min hemmalagade mat från början o ville bara ha brukmat. Kanske är de tvärt om med Walle :). Han är kanske en finsmakare :) Ellis sömn blev mkt bättre sen hon började äta mat i bara fick välling/ ersättning på kvällen o en gång på natten. Hoppas de blir bättre snart. Kram

2013-08-13 @ 18:06:37
Postat av: Sarah

Vet (tyvärr) exakt hur jobbigt du har det! Min son var likadan och vi provade ALLT. Det är fortfarande så att han vaknar om nätterna (han är 22månader nu) och sover första timmarna i egen säng innan vi tar in honom till oss.. Har inget råd eller tips att ge, men kämpa på! Prova er fram och be någon snäll släkting ta honom en natt så ni får sova.. Hoppas de vänder för er snart! Kram

2013-08-13 @ 21:12:42
Postat av: Rebecka

Usch, vet precis hur det är! Vi hade också det så en period vid 3-4 månader och då flyttade vi in Alfred på eget rum och det blev mycket bättre! Sen vid 6-7 månader när han kunde snurra runt som han själv ville började han sova hela nätterna! ( vi fattade då att han ville sova på mage) hoppas ni hittar nån lösning och att ni snart får sova! Kram

2013-08-13 @ 21:16:34
Postat av: Lotta

Usch stackare!
Kan inte säga "jag vet hur de är", kan bara ge alla tips jag kommer på.
Testa massa olika nappar! Avent har små nätta. M tog bara dom i början.
Försök skippa eftermiddagsluren.
Lägg honom i eget rum
Snutte?
Byt rutiner, gör inte som man "SKA"
Testa att sätta på dov lugn musik typ enya
Svalt sovrum
Varmtbad innan läggdags
Hoppas hoppas de snart blir bättre!
Massa styrkekramar

2013-08-13 @ 22:26:56
Postat av: Malin

Sandra fattar inte hur du orkar.. Det tar så mycket på krafterna bär man inte får sova.. Men hur sover han på dagarna? Alice sover knappt något på dagarna längre. Max 1 timme i sträck.
Har bi testat olika märken på nappar? Vad säger BVC? Hejja er! Ni är några riktiga kämpar! Stor kram!

2013-08-13 @ 22:53:26
Postat av: Challe

Låter inte roligt :(
jag hoppas att det vänder snart!

J hade en period när hon var 4-6 månader där hon vaknade varannan timme och ville ha mat, spelade ingen roll om de va ersättning eller gröt på kvällen. Men när vi flyttade så fick hon sova på eget rum, och då vände det direkt. Precis som om att hon dels inte stördes av oss men även inte kände lukten av mat..

Så testa om ni inte redan gjort det.. Hur gör ni på dagarna för att han ska somna?

Hoppas att det vänder snart, för utan sömn känner man inte igen sig själv...

Kram!

2013-08-13 @ 22:55:54
URL: http://challekarlsson.blogg.se
Postat av: Charlotte

Har ni ingen som kan stötta er en natt så att ni får sova? Efter det är det kanske lättare att ta nya tag! lycka till, kram

2013-08-14 @ 08:09:52
Postat av: Amanda

Finns inget värre än när man inte får sova några timmar sammanhängande! Har inga tips på själva matningen men för oss hjälpte det (som många andra skrivit) att flytta Gry till eget rum. Det var som om vi inte stördes av varandra o jag slapp vakna varje gång hon rörde sig i sängen. Trodde det skulle va jobbigt att inte få ha koll på henne precis bredvid men icke, det blev mkt bättre med sömnen!! Prova o se hur det funkar för er!

Avlastning någon natt är också värt en hel del! Man orkar ju mer än man tror (konstigt nog) men hoppas det blir bättre snarast.. Kramar

2013-08-14 @ 09:00:27
Postat av: emelie

Har sett att du fått massor av tips o håller me om många. Har du prövat att både amma o ge ersättning innan du lägger honom så han blir riktigt mätt. Maten du har räcker kanske dagtid men inte på kvällen, de kan variera. Ibland e de bara så att barn har perioder utan man vet varför, som bara går över helt plötsligt. De blir snart bättre. Kram

2013-08-14 @ 22:29:17
Postat av: Nina

Ja tänk om nappen hade fungerat.. Testar fortfarande men han gillar den inte :-/ på natten när han vaknar ibland hade det varit perfekt att kunna stoppa in den i munnen :-) för ofta tror jag inte att han är hungrig bara snuttesugen..
Hoppas att det löser sig! Kram.

2013-08-15 @ 08:06:10
URL: http://ninajustme.blogspot.se
Postat av: Eva

Ett tips från mig e att ni ger honom ersättning el ammar lite tättare på kvällen innan läggdags. Typ vid 20 och sedan vid 21 igen innan han somnar. Vi fick göra så med vår son när han var inne i en period då han åt ofta på natten å sov dåligt. Vi fick oxå tipset av BVC vid den perioden att han skulle ha mindre kläder på sig på natten då han e jätte varm av sig. Kortärmad body å blöja å e de riktigt varmt bara blöja. Hoppas ni kan hitta något som gör de bättre för er. Kämpa på!

2013-08-15 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0