Hemsk natt..

Natten har varit jätte jobbig verkligen, Walle har vetat ha mat var, varannan timme, haft svårt att somna om och komma till ro..
När han väl somnade så började han hosta osv! Så synd om honom! Jag var så trött i natt att tårarna var nära, Rickard försökte natta han genom att vara uppe och gå, han somna men när vi la ner honom vaknade han igen..När han väl somnat var det nästan dax för mat igen osv..
Blir lite trött för många bloggar man läser är det alltid bara rosa moln man svävar på som nybliven mamma, allt är bara helt perfekt och inget är jobbigt! Är det förbjudet och fel att känna någon gång att allt inte är rosa moln? att saker är jobbiga och att man är trött?! Tydligen.. Kanske bara jag som inte lever i en fantasi värld!
Eller är det bara jag som känner så..
Walle är det finaste och bästa som hänt oss, även om jag vågar erkänna att saker är jobbiga♥



Kommentarer
Postat av: Marie Sjöstedt

jag tyckte att den första tiden va jätte jobbig!!! Anton va snäll men min hormoner gjorde att jag mådde piss, va ledsen och orolig över honom hela tiden!. jag lovar dig att det går över! Det är inget konstigt alls att tycka saker är lite jobbiga i början. det är ju en väldigt stor omställning i livet!

2013-04-14 @ 16:20:17
Postat av: Ida

Lilla Lovian har varit hård i magen i förmiddags. Rätt svettig och trött efter ett sådant pass ! Puss på dig!

2013-04-14 @ 19:05:00
Postat av: Amanda

Klart att allt inte är en dans på rosor att vara förälder. Absolut inte! Är det någon som påstår det så måste de ljuga!! Det är tillåtet att känna så Sandra o helt normalt! Får trösta sig med att allt har en övergång.. Jobbigt men sant. Kämpa på <3 Kramar

2013-04-14 @ 20:39:28
Postat av: Linda

Kan inte vara lätt alltid :( Tror inte heller att allt kan vara en dans på rosor precis hela tiden, även om man skulle önska det:)
Hoppas ni får en bättre natt inatt ❤

2013-04-14 @ 22:05:10
Postat av: Josephine

Att ha en liten bebis är ingen enkel sak. Hur de sover, när de sover och ammandet är vad allt kretsar kring just nu tycker jag. Har man det jobbigt så är det helt OK att säga det..! Millie och jag har inte fått till amningen än och jag och maken var dumma nog att ge henne nappen redan på BB innan hon lärt sig amma ordentligt. :-/ Man lär sig av sina misstag, men hur ska man kunna veta allting i början..?! Kämpa på du. Jag tycker att du är duktig och den bästa mamman Walle kan ha! Kramar

2013-04-15 @ 03:02:27
URL: http://josephinejaldeheim.blogg.se
Postat av: nina

Precis, skrev ngt liknande inlägg i förra veckan.. Det är ju verkligen inte att man svävar fram på rosa moln och lull lull hela dagarna det ska gudarna veta ;-) Såklart att bebisar också har bra och dåliga dagar precis som vi. Här gråter vi i kapp ibland ;-)
Ha en fin dag & hoppas att lillen snart mår bättre.
Kramar.

2013-04-16 @ 14:23:53
URL: http://ninajustme.blogspot.se
Postat av: Matilde

Har kikat runt på din blogg och som mamma själv så tycker jag att du bara fokuserar på de negativa sakerna istället för de positiva. Även om det är väldigt jobbigt ibland så är det de positiva och härliga sakerna som väger upp i överflöd, som gör att man glömmer de negativa. De flesta skriver positivt för att de väljer att se det positiva i att ha barn. Att läsa så mycket negativt du skriver gör så att man undrar om du verkligen mår bra? Hoppas det blir bättre för dig iallafall! /Matilde

2013-04-16 @ 18:36:26
Postat av: Anna

Matilde:
Vem är du att döma Sandra?!?! Hon klagar inte alls hela tiden, hon har ett behov som vi många andra har att bubbla ur sina känslor. Det ÄR inte bara rosa moln att skaffa barn, det kan va vansinnigt jobbigt! Klart att det positiva vinner över det negativa och det är jag säker på att Sandra också tycker men när man är mitt i det men en nyfödd som är sjuk och med ens egen sömnbrist så är det faktisk okej att klara lite! Man behöver stöttning och höra hur andra har/har haft det.

Om det är så negativt fattar jag inte varför du lägger din värdefulla tid att läsa!?

2013-04-16 @ 19:08:43
URL: http://heddassyskon.blogg.se
Postat av: Anna

*klaga lite ska det stå

2013-04-16 @ 19:09:20
URL: http://heddassyskon.blogg.se
Postat av: Ullis

Matilde:
Man MÅR inte bra när man har sömnbrist, så där har du nog helt rätt...resten av det du skriver önskar jag inte att någon skulle behövt läsa alls!! Jag har haft två barn med kolik, den första skrek på nätterna i nio månader, den andra i elva!! Jag hade liiiiiite svårt att sväva fram på de berömda rosa då. Älskar mina flickor lika mycket för det och uppskattar ärliga bloggar, därför läser jag denna.

2013-04-16 @ 22:24:03
Postat av: josefin

När jag fick mitt första barn tyckte jag de första tre månaderna va hemska. Inte för att min grabb va oälskad, omställningen och sömnbrist var anledningen. Efter de tre månaderna vände allt! Det är inte lätt att få barn alla gånger,men som tur är kommer det glömmas bort. Jag som inte alls trivdes med bebistiden väntar nu nr 3 och dessutom tätt mellan barnen - födda 2011, 2012 och bf 2013 -så man glömmer allt det jobbiga det lovar jag :) kämpa på!

2013-04-17 @ 06:54:33
Postat av: Lisa (Nyman)

Matilde: Det kändes ju som en sjukt onödig kommentar!! När Sandras dåliga samvete (som du ABSOLUT inte behöver ha Sandra) lyser igenom hennes inlägg är väl det det sista man vill höra!! Tråkigt!!

SANDRA!!!
Jag slutade läsa bloggar där allt var så jäkla perfekt ganska snabbt.. Fattade inte hur dom fick ihop allt?? Lagade superfräscha luncher, alltid nya färska blommor på bordet, stylade med både smink och nya märkeskläder och kliniskt rent överallt!
Själv kändes det som att jag gick runt med en spya på axeln hela dagarna och blev glad när jag fick i mig en tallrik mannagrynsgröt. Då hade jag ju faktiskt lagat nåt på spisen;) Man får tycka att det är kämpigt.. Dom 3-4 första månaderna var inte min favorit. Och jag älskar inte mitt pyre mindre för det! jag älskar han mest i hela världen och har gjort det sen han föddes även om vissa dagar varit skitjobbiga! Kämpa på snäckan.. det blir bättre! ! Och kom ihåg att du är den allra bästa mamman för Walle♥

2013-04-17 @ 12:55:07
Postat av: Lisa

Åh så trött jag blir på dessa pretto mammor! Klart att man måste få beklaga sig när man har det jobbigt som mamma, det gör jag! Och till dig Matilde, det är Sandras blogg och hennes tankar klart att hon ska få skriva av sig här. Livet är långt ifrån en dans på rosor som småbarsförälder, dem som säger annat vågar inte erkänna det själva.

Jag tycker att det är ass jobbigt att vara mamma emellanåt! Menas inte att man är en mindre bra mamma eller tycker om sitt barn mindre.

2013-04-17 @ 15:59:30
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Frida

Du den där Matilde... Det är nog DU som inte mår bra! För det första, hade du varit en fullt fungerande mamma som du nu påstår att du är (mamma alltså) hade du vetat att livet som småbarnsförälder verkligen inte är en dans på rosor. Ibland när man är trött osv kan livet vara ett helvete men inte älskar man sitt barn mindre för det eller är en sämre mamma men du kanske var frånvarande under småbarns åren eftersom du inte verkar veta hur det verkligen är?! För det andra, Sandra klagar verkligen inte. Jag har läst och förundrats över hur bra hon verkar ha det!
Kram från en trött småbarns mamma!!

2013-04-18 @ 21:05:46
Postat av: sandra

Tack alla för era fina kommentarer!
Frida, vilken Frida?;-)

2013-04-18 @ 21:29:21
Postat av: Bella

Å vem FAN är Matilde? SHIT vad trött jag blir på såna människor- spar dina kommentarer för fan.

Ber inte hon om ursäkt för sina påhopp ska jag gärna ta ett snack med henne?
Herregud, vem är du att döma min syster? Man måste väl få kunna beklaga sig ibland? Å finna stöttning av vänner. Ska du komma å kommentera saker för att sänka henne ännu mer kan du lika gärna låta bli, annars ska jag nog se till att dina fantastiska inlägg försvinner innan dem kommit fram.

Så, Bry dig inte om henne Sandra. Du är en fantastisk mamma till Walle. Alla har dagar då de går nerför, oavsett om de är pga sömnproblem, att Walle är sjuk eller andra saker runt dig. och dem dagarna är tvungna att finnas med i vardagen för att man ska uppskatta dem bra dagarna mer- för att man ska ladda kroppen med mer styrka inför framtidens alla hinder. Jag är själv ingen mamma,(än). Så kanske inte kan sätta mig in helt i din situation. Men vi alla- familj som vänner, finns här, alltid och oavsett om du behöver oss !:)


och du, förresten?
FORTSÄTT skriva ledsna, bittra, arga inlägg. Dem kan faktisk styrka andra mammor som läser men inte har kraften själv att skriva eller prata om hur dem känner. Drf kan de vara skönt för dem att kunna läsa om någon som har samma/liknande situation/ känslor :)

2013-04-21 @ 23:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0