Glukos och akuten!

Igår kl 8 var jag hos barn morskan för att föra glukos testet för att se om man hade gravid diabetes.. Man hade en citron med sig och barnmorskan blandade drickan, jag fick gå in i en lägenhet där fick jag ett stort glas som jag hade 5 min på mig att dricka upp! magen kurrade som attans hade inte fått varken äta eler dricka på morgonen så det var jätte jobbigt! Jag drack upp allt och jag tyckte det va gott, smakade stark citron saft..Man va ju allt lite törstig, jag förstår inte dem som sagt det va så räligt, det måste va dem som glömt ta med sig citon som tyckte det! Där va några andra tjejer oxå i rummet men dem va ganska tysta alla satt o läste! En av tjejerna hade vatt där längre än mig och plötsligt började hon må illa, hon fick lägga sig i ett rum med en säng o vila! Barnmorskan hämtade mig när jag drukigt upp och vi gjorde dem andra kontrollerna, kissprov,vägas,mäta magen,lyssna på hjärtat..jag låg precis i kurvan varken under eller över, hjärtljuden var toppen och jag hade gått upp 11kg, inte mkt att göra åt det!
Jag visade mitt ben och hon tyckte jag skulle kolla det, hon bokade en tid till mig på sjukhuset om 2 veckor..
När jag va klar gick jag tillbaka till lägenheten o plötsligt mådde jag sjukt illa, la mig i en liten soffa o vilade tills det var ledigt i vilorummet..det bara snurrade o jag mådde inte bra! Efter 2 timmar skulle dem sticka mig men jag orkade inte resa mig så sköterskan fick komma in i detta rummet o sticka mig sen kom hon tillbaka med prov svaren och dem var bra jag hade 4.7 och 4.8 i socker vilket var godkänt hade man haft mera än 8.7 tror jag hon sa så gjorde man om provet för kunde vara tillfälligt eller runt 10.0 då blev man skickad till sjukhuset!
 
Jag tog mig till fantasi och köpte frukost, gick till jobbet och åt den..Gick ut en runda för skulle inte börja förrän 13 och jag va klar redan 10.30.. men jag mådde inte bra så gick upp på jobbet o vilade! Visade mina ben för Anette på jobbet och hon tyckte jag skulle till vårdcentralen och inte vänta 2 veckor! Blev orolig och visste inte hur jag skulle göra, litar ju på barnmorskan att hon inte låter mig gå med ngt farligt i 2 veckor! Tog på mig jobbkläderna satte mig snällt i kassan en timme medan många hade lunch..men när gänget kom tillbaka gick jag till Gunilla o bröt ihop jag sa bara jag vill hem..började stor gråta! Hon följde med mig upp och jag bytte om även hon såg mina ben och sa samma som Anette.. Vilket gjorde mig osäker på hur jag skulle göra..Åkte iallafall hem och åt middag, la mig på sängen.. Då ringde mamma..Jag bröt ihopa och hon var här på 5minuter! Hon sa att vi skulle in till akuten med benet.. vilket vi gjorde..3 nummer före mig gick ganska fort.. vi kom in till sköterskan, han tittade på mitt ben och sa direkt misstänkt propp du måste upp till förlossningen direkt, jag blev jätte rädd! Det kom en barnmorska och hämtade mig, när hon kommer har hon en rullstol med sig till mig, jag känner paniken men hallå ska jag sitta där?? jag kan gå!! Men det fick jag inte! Fick ett rum på förlossningen där dem kopplade upp mig o bebis, han mådde bra! barnmorskan kännde o klämde på magen och vi fick sedan vänta på en doktor!
När doktorn kommer känner jag direkt att vår kemi inte funkade, usch gillade inte henne! Hon börjar med att säga att jag ju fått en tid om 2 veckor varför kom jag då in nu på jour tid?Hon sa jag hade faktiskt en väldigt erfaren barnmorska! Var det ngt akut som hänt ikväll eller? jag får väll se dina ben då men jag har faktiskt mycket att göra ikväll jag är ensam här på förlossningen så får kanske springa lite här mellan så du vet..jag bara okej..tårarna ran..hatar ju sjukhuset..Sen säger hon du hade en väldrig tur att jag kunde komma så fort ivärsta fall hade du kunnat få vänta flera timmar :-/ Tant!
Hon mätte,klämde o kände men sa det inte va någon propp men jag ska hålla koll så inte ena benet blir större än andra osv! Jag fick behålla min tid om 2 veckor för provtagning!
tack för alla sms,facebook inlägg och annat ni är så fina!!!

Kommentarer
Postat av: Challe

Skönt att testet gick bra!
Men gud vilket dåligt mottagande på sjukhuset! Jag hoppas att när du kommer dit nästa gång får träffa dem trevliga läkarna och barnmorskorna som vi fick träffa när vi var där.

Men jag minns när vi var där första gången för att kolla hjärtljudet och göra ultraljud så fick vi med en läkare som var väldigt osympatisk..

Hoppas att benet blir bättre!

Kram

2012-11-18 @ 09:37:37
URL: http://challekarlsson.blogg.se
Postat av: Ullis

Det var det värsta...vilken kärring!! Usch o fy!! Glad att allt är bra med dig o bebis, vila så mycket du kan o var rädd om er! Kram❤❤❤

2012-11-18 @ 15:11:04
Postat av: Linda

Hoppas inte du råkar ut för den barnmorskan fler gånger.


2012-11-19 @ 17:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0