Julen..

Nu har vi nog bestämt oss för hur julen kommer att se ut i år, det känns lite jobbigt att bryta en tradition som jag haft sen jag var nyfödd, det är att vara hos farmor på lillejul och äta hennes goda fisk, stämmningen och gottebordet :-) Den traditionen får jag bryta i år och det känns faktiskt lite jobbigt! Lillejul i år kommer bli mysig iallafall såklart men det är ändå ngt visst att vara hos farmor..Såklart ingen som tvingar mig till något annat men farmor och co får jag träffa på juldagen istället i år! Lillejul i år ska firas hemma hos rickards föräldrar med Mormor,Morfar,Marie,Anton,Malena,Miche och lille Elli, tror det är vi :-)! För på julafton har inte Marie Anton och dem andra ska köra upp till Miches släkt. Ska bli mysigt med en heldag med alla i skoglösa!!
Mamma undrade vilken dag vi ville fira med henne, inte bestämt ngt och inte direkt snackat om det, men igår kom jag på att jag vill nog vara hemma på julafton i år, vi har inte firat julafton hemma någon gång varken här eller när vi bodde i stan! Ja hade tyckt det vart mysigt och få göra lite julfint, fixa lite mat och gottis! Jag kommer nog inte få göra så mkt för mamma dok, hon fixar säger hon!! Jag frågade mamma igår vad hon tyckte om det och dem gilade mitt förslag! Jag trode att Rickards föräldrar va själva på julafton så bad Rickard kolla med dem oxå för dem kanske mä velat vara här, dem hade blivit bort bjudna till Mattias föräldrar så vi blir nog inte så många här på julafton! Vi får se vilka som vill komma :-)
Juldagen firas hemma hos Petra, det är oxå en tradtion då hela släkten samlas och äter kalkon :-)
Tror detta kommer bli en jätte mysig jul, jag är bara lite ledsen att Sofie inte får ha Ebba på julafton då hon har Elias detta året, tycker dem borde få fira julafton tillsammans.. Tycker  inte det är rätt mot barnen att inte få fira jul med sina syskon men inget jag kan lägga mig i bara jätte tråkigt :-/
 
Hihi gamlat kort på Anton hihih...söt Nisse!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååå min söta underbara lilla Anton! Hans första jul på fotot

2012-12-04 @ 20:43:52
Postat av: Anonym

Ååå min söta underbara lilla Anton! Hans första jul på fotot

2012-12-04 @ 20:43:53
Postat av: Linda

Söta Anton :) han har vuxit en del sen dess :))
Hoppas det blir en mysig jul trots att traditionen bryts.. De kommer bli super ändå, de vet jag :))

2012-12-05 @ 17:13:35
Postat av: fia

jag förstår inte riktigt, har nog inte hängt med, varför får inte sofie ha ebba för att hon har elias?

2012-12-08 @ 21:14:36
Postat av: sandra

Skickar ett mail fia :-)

2012-12-08 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0