En fråga, en tanke! Vad säger ni?

Vi har gjort det länge på jobbet men visst man slarvar och känner sig fortfarande inte helt bekväm med att fråga om folk vill visa upp sina kassar/väskor dem har med sig in i butiken, jag tycker inte det är så jobbigt nu att fråga va värre i början, kan fortfarande tycka att det är lite jobbigt att fråga min egna åldersgrupp.. Jag tycker det är jätte skönt med alla som visar upp sina väskor o påsar utan att jag behöver fråga!
Hur gör ni när ni handlar i en affär och ska betala ngt, när ni har andra påsar med er som ni handlat på annat ställe?
Tycker ni det känns kränkande o jobbigt när någon frågar om dem får se i din väska?!
Hade du tagit illa vid dig?
Våra stammisar gör det automatiskt o vissa andra människor oxå, ibland får man till svars men jag har inte snott ngt?! Då försöker man föklara att det tror jag inte heller men vi gör det som en rutin för vi tror det kan minska vårt svinn..
Tacksam för svar hur ni tycker o tänker ang detta!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag brukar faktiskt visa eller åtminstone fråga om de vill titta i mina kassar! Har man rent mjöl i påsen tar man ju inte illa upp om någon frågar! Puss

2012-04-23 @ 17:21:44
Postat av: Sanra

Ååå, nu fick jag dåligt samvete! ;) Läste ju utan att svara..! Jag brukar visa upp mina kassar för kassörskan och öppna dem, det känns liksom naturligt att göra så. Vill ju inte att de ska tro att man stulit något! Skulle absolut inte ta illa upp om någon frågade om att få se kassen. Puss

2012-04-24 @ 21:27:08
Postat av: Josephine

Jag brukar inte visa upp självmant, inte för att jag har ngt att dölja utan för att jag nog inte tänker på det. Jag skulle dock inte bli förnämad om jag fick frågan. :)

2012-04-24 @ 21:43:14
Postat av: Linda

Jag håller med Josse, e precis likadan själv :)

2012-04-25 @ 09:25:48
Postat av: Fia

Jsg brukar inte visa självmant för jag tänker inte på det, men skulle någon fråga skulle jag inte ta illa upp, kanske skämmas över allt gottis i min väska ;)

2012-04-25 @ 17:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0